Szerezz vevőket tartalommarketinggel! (Content marketing alapok)

A tartalommarketing a marketing tevékenység egyik alappillére, melynek célja a vállalkozás márkájának az erősítése, illetve új vásárlók szerzése, s a régiek megtartása. Tartalommarketing alatt a különféle csatornákon üzleti céllal publikált kontenteket érétjük. Ezek lehetnek szövegek, képek, infografikák, podcastek, videók – esetleg ezek kombinációi. Ha még nem foglalkozol content marketinggel, ebből a cikkből megtudhatod, miért érdemes belevágni.

Mit jelent a tartalommarketing (content marketing)?

Marketing célú tartalomgyártást és -megosztást jelent. Alapja az a felismerés, miszerint a különféle kontentek, a hasznos, érdekes és releváns információk átadása pozitívan hat a márka-ügyfél kapcsolatra, s a márkaismertség növelését, a márkahűség javulását eredményezi.

Hogyan működik a tartalommarketing?

Napjainkban a vásárlások nagy része az online térben zajlik, az információszerzés pedig szinte teljes egészében az internet segítségével történik.

Az emberek, ha vásárolni szeretnének valamit, először rákeresnek az adott termékre vagy szolgáltatásra, információkat gyűjtenek, véleményeket olvasnak, és nem véletlen, hogy egyre több termékbemutató videóval, összehasonlító és unboxing videóval találkozunk a YouTube-on.

A céges weboldal készítés és a közösségi média jelenlét alap, emellett egyre több vállalat vág bele a videó készítésbe és a podcast csatorna indításba, és működtet saját blogot.

Folyamatosan nő az igény a hasznos és releváns információkat tartalmazó kontentekre, amelyek segítenek az érintetteknek megoldani valamilyen problémát, vagy megválaszolják a legfontosabb kérdéseiket.

A tartalommarketing pozitív hatásai

A minőségi tartalmak segítségével elnyerheted a célcsoport bizalmát, lojalitását, és segítenek abban is, hogy szakértőként tekintsenek rád, és hitelessé válj a szemükben.

A tartalommarketing arra is lehetőséget biztosít, hogy az online térben találkozz a potenciális vásárlóiddal, s interakcióba lépj velük.

Továbbá hozzásegít a webhelyed forgalmának a növeléséhez, a sikeres konverziók számának emelkedéséhez, és még keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából is pozitív hatásokra számíthatsz, vagyis a kontentek segítségével előkelőbb helyre kerülhetsz a kereső találati listáján, ami az organikus eléréseket jelentősen megdobhatja.

Bízd a content marketinget profikra!

Egy online marketing ügynökséget is megbízhatsz azzal, hogy vegye le a válladról ezeket a feladatokat.

Ha profi SEO cikkeket, blogbejegyzéseket, szuper social media posztokat vagy ütős podcasteket és videókat szeretnél, vagy már régóta tervezed egy saját YouTube csatorna indítását, de nem tudod, hogyan vágj bele, kérj segítséget rutinos szakemberektől!

Eu Üzlet

Ezt látnod kell