3 tipp az elemek elhelyezéséhez

A weboldal készítésekor figyelembe kell venni a látogatók szokásait, és ennek megfelelően megtervezni a kinézetet. Ehhez szedtünk most össze 3 fontos tippet.

A hajtás feletti tartalom számít

A hajtás feletti vagy angolul az above the fold rész azt jelenti a weboldalnál, amit a látogatók a megérkezésük után, lefelé görgetés nélkül látnak. Mivel számos képernyőfelbontás létezik, ezért ennek mérete változik, de meg lehet határozni egy nagyjábóli felületet, mely az emberek többségénél még a hajtás felett lesz.

Ez a terület nem hiába fontos a weboldal készítésnél, mivel az olvasók nagyon jelentős része sohasem görget le, ha a hajtás feletti tartalom nem fogja meg őket. Így hiába van nagyon ütős ajánlat az oldal alján, ha az above the fold részen valami érdektelen látható.

A webdizájn során mindig úgy kell kialakítani az oldal tartalmát, hogy a hajtás feletti területen kapjon helyet a legfontosabb elem. Ha ez így történik, utána már az olvasók is át fogják böngészni a tartalmat a részletekért.

Kell egy ütős elem

A weboldal betöltődése után csupán pár másodperc van arra, hogy megmutassuk a látogatónak, tényleg a mi oldalunkat kereste. Ehhez a lap tetején jól látható üzenetet kell felhasználni, ami lehet kép, videó, fejléc, cím vagy bármilyen más hatásos elem.

Bár adná magát a dolog, hogy ehhez egy frappáns, nagyon profi mondatot használjunk fel, a kutatások azt mutatják, hogy az egyszerűbb, jobb. Sokkal nagyobb siker érhető el azzal, ha egyértelműen leírjuk, mivel foglalkozunk. Minél könnyebb a mondanivalónk, annál több ember fogja megérteni azonnal, és csökken az oldalunkat elhagyók száma.

Elemek fontossága

A weboldal elkészítésekor érdemes előre megtervezni a különféle elemek láthatóságát és fontosságát, mivel ezeket fogják először észrevenni a látogatók. A webdesign ismeri is azokat a szabályokat, melyek alapján az oldal helyei fontossági sorrendbe állíthatók, és ezekre a megfelelő tartalom elhelyezhető.

A szabályok alapvetően öt fontosabb dolgot mondanak ki:

  1. A nagyméretű elemeket mindig több látogató nézi meg, mint a kisebbeket.
  2. A weboldal tetején elhelyezett tartalmak mindig hangsúlyosabbak, mint az oldal alján lévők.
  3. Az erős kontraszttal kiemelt elemek könnyebben észrevehetők, mint a semleges színűek.
  4. A videók, mozgó elemek feltűnőbbek, mint a képek és ikonok, ezek pedig jobban láthatók, mint a sima szöveg.
  5. A nagyobb üres hellyel körbevett dolgok jobban kiemelkednek a környezetből, mint amelyeket szorosan körbe zárja a szöveg.

Természetesen az lenne a legjobb, ha minden tartalmi elem óriási méretű lenne, az oldal tetején kapna helyet, erős kontraszttal rendelkezne, és sok hellyel lenne körbe véve. A rendelkezésre álló hely azonban korlátozott, és figyelembe kell venni a kényelmes használhatóságot is, így a weboldal tervezőjének meg kell találnia az ideális egyensúlyt.

Eu Üzlet

Vélemény, hozzászólás?

Következő cikk

Most még ki lehet használni a nyárigumi akciókat

hét márc 30 , 2020
A főszezon előtt most még kedvezményes áron is hozzá lehet jutni egy nyári gumiabroncshoz (forrás: gumidirekt.hu). A webáruházban nagyon sok abroncsot akcióztak le, amelyekre már most érdemes lecsapni. Lassan itt van az abroncsok cseréjének időszak, így nem érdemes a vásárlást az utolsó pillanatokra hagyni. Manapság mindenki törekszik arra, hogy költségtakarékos megoldásokat […]
nyárigumi

Ezt látnod kell